• Česky
  • English

Aktuality

25. 06. 2013 - Vzpomínka na Míšu

Video vytvořené Pavlem Horákem

01. 09. 2012 - Memoriál Michaela Špačka – Inter Mistrovství ČR

 

     Neděle 2. 9. 2012 – Poběžovická kotlina u Holic … elév mezi pořadateli motokrosových závodů, občanské sdružení RADOST CZECH REPUBLIC, společně s manželi Špačkovými a partnery, uspořádali vskutku velký závod a v mnohém předčil i kluby s letitou pořadatelskou historií. Memoriál Michaela Špačka svou diváckou kulisou převálcoval závod mistrovství světa Mx3. Motokrosový okruh byl připraven a zabezpečen podle mezinárodních sportovních předpisů FIM. Těšme se, že tímto počinem se začne psát nová éra závodů v Holicích. V kolébce světového motokrosu se o bezpečnost jezdců staralo 27 traťových komisařů, stejný počet hasičů, 6 záchranářů a 5 lékařů. Tuto připravenost prověřil v kvalifikaci Mx2 Faigl Radim, st. č. 196. Bleskový zásah posádky RLP s následným leteckým transportem na specializované pracoviště byl důvodem, že Radim je již doma a zcela zdráv. Určitě je na místě vyslovit poděkování záchranné službě Pardubického kraje.
K administrativní kontrole přišlo 117 závodníků, a ten 118., Michael, kterého jsme všichni čekali a kvůli kterému jsme se tu všichni sešli, už nemohl přijít. Na oplátku nám poslal to správné motokrosové počasí. Jeli se tzv. kostičky, v motokrosové hantýrce “IDOŠ“.
     Již od tréninků bylo jasné, že to bude závod tohoto roku. V nejslabší kubatuře 85 ccm zvítězil Jakub Terešák. V obou jízdách vyhrál. V první před Dominikem Olszowy z Polska a ve druhé před Tomášem Zbíralem. Do třídy Mx2 se přihlásilo 50 jezdců, a tak rozhodovala kvalifikace, která určila prvních 40 jezdců do závodu. První jízdu pro sebe vybojoval Boris Maillard z Francie před Němcem Danielem Sieglem a Petrem Smítkou (CZ). Ve druhé jízdě byla nejrychlejší Kawasaki, řízená Danielem Sieglem, druhý skončil Petr Smítka a třetí Maďar Bence Szvoboda. V nejsilnější kubatuře Mx3 nebylo dost dobře možné odhadnout, kdo vyhraje. Do značné míry napověděla kvalifikace, její vítěz Martin Michek se stal i celkovým vítězem. Na stejný počet bodů dosáhl i Filip Neugebauer, ale horší výsledek ve druhé jízdě mu určil stříbro. V obou jízdách předvedli divákům motokros, který se musel líbit. Do posledních metrů nebylo zřejmé, kdo vyhraje. Na třetí příčku vystoupal Günter Schmidinger z Rakouska.
     Hlavní cenu Memoriálu Michaela Špačka převzal Alvaro Lozano Rico ze Španělska, který neváhal a napříč Evropou přijel uctít památku rodinného přítele. Cenu předával osobně Michaelův otec a tento okamžik plný emocí nám všem okolo dal odpověď, že Alvaro jel za Michaela a jen oni tři, a možná i pár dalších, věděli, o čem to je.


CELKOVÉ POŘADÍ ZÁVODU:

 

Kategorie MX 85

Pozice Č. Jméno Stát Body
1 24 Jakub TEREŠÁK CZE 50
2 105 Tomáš ZBÍRAL  CZE 42
3 97 Denis POLÁŠ  SVK 38
4 501 Dominik OLSZOWY POL 33
5 191 Lukas PRAMMER AUT 31

 

Kategorie MX3 Open

Pozice Č. Jméno Stát Body
1 232 Martin MICHEK CZE 47
2 134 Filip NEUGEBAUER CZE 47
3 49 Gunter SCHMIDINGER AUT 38
4 111 Petr BARTOŠ CZE 34
5 25 Florent RICHIER FFM 34

 

Kategorie MX2 Junior

Pozice Č. Jméno Stát Body
1 377 Martin KRČ CZE 50
2 74 Michal NOVOCKÝ SVK 42
3 25 Jan VONDRASEK CZE 42
4 44 Marek KREJČÍ  CZE 34
5 70 Ondrej SVĚDÍK  CZE 30

 

Kategorie MX2

Pozice Č. Jméno Stát Body
1 777 Daniel SIEGL GER 47
2 10 Petr SMÍTKA CZE 42
3 104 Tomáš ŠIMKO  SVK 34
4 22 Jaulin SULLIVAN FRA 34
5 727 Boris MAILLARD FRA 33


 

25. 11. 2009 - Video - Pro Míšu

Michael Špaček 118#

Michal Špaček podlehl a umřel=o(

Vzpomínka na Míšu=o(

Míša Špaček =

R.I.P Miša Špaček ..=(.. Bojoval statečne!..

13. 11. 2009 - Supercross ve Stuttgartu

Shannon Terreblanche se umístil v pátek večer ve své kategorii na pěkném 3. místě. Tento závod byl pro tohoto jihoafričana výjimečný. Závod věnoval památce svého přítele Michaela Špačka, jehož fotografii měl při závodě na svém drezu. Rovněž i ve svém interview toto několikrát zdůraznil: „Tento závod jsem zajel na Michaelovu počest. Míša bojoval a to samé udělám já.“

07. 11. 2009 - Míša Špaček byl pochován v Holicích v Čechách. Ať odpočívá v pokoji. Čest jeho památce.

Míša Špaček byl pochován v Holicích v Čechách. Ať odpočívá v pokoji. Čest jeho památce.

10. 10. 2009 - Sobota

Minule jsem Vám popsal cestu Míši na tento svět….Dnes bych rád napsal o sportu, který je pro mnohé trochu neznámý a to motocross. Všichni, kteří myslíte, že jsou v životě věci důležitější, mají pravdu. Pouze žijeme né v době, kdy se lovili mamuti, né v době válek, ale v době, kdy jsme obklopeni technikou, kdy máme hojnost, na kterou si můžeme v případech, že chceme, dosáhnout. Samozřejmě v životě se dá jenom pracovat, starat o rodinu, věnovat se kultuře, sportu … nebo dělat sport, který mě živí nebo mě oblast sportu živí. K čemu se člověk v životě rozhodne, je podmíněno lidským okolím, člověkem, který mě nebo já jeho zaujal i blízkostí sportoviště, kulturního stánku…. V případě našeho Míši jsem já sám jeho otec také závodil, hned vedle domu je motocrossová dráha, a k tomu vlastníme výrobu, která hodně naších komponentů pro motocross užívá. Na začátku - v dětství je to hra a hrou má zůstat, to bych chtěl tento svůj názor jasně říci a takto jsem k Míšovi při jeho začátcích a i v pozdních letech přistupoval. Pro motocross platí základní pravidlo, že nejdříve se člověk naučí technice ježdění a potom začne pracovat na své tělesné schránce a né naopa , ale platí, že bez minimální fyzické přípravy nejde nic….. Pro lidičky, kteří nemají představu, co je motocross, tak je to nejnáročnější motocyklová disciplína, protože jezdec na 100 kg těžkém motocyklu, s ním pracuje v zatáčkách, na skocích při tepu srdce okolo 180-190 a není neobvyklé i přes 200 a to v kategorii Junior až po dobu 20minut, na 40minut v kategorii Senior a tuto dobu 2krát, plus tréninky a u velkých závodů k tomu navíc sobotní kvalifikace. Někdy se říká Profi, ale profesional je člověk, který to má jako povolání, a také se tímto živí a toto je přes vysokou náročnost u málo jezdců tento případ, ale toto rozeberu někdy příště….

Tratě jsou na čem se jezdci pohybují vždy nezpevněné od písku, měkké až po tvrdé s kamením. To co se v posledních letech rozvinulo neskutečné množství skoků samozřejmě umělých a různé kombinace, které jsou pro diváky atraktivní, ale pro jezdce velice náročné ba nebezpečné, a když jsi člověk skokovou kombinaci na motocrossové trati v Lokti, kde se zranilo neskutečné množství jezdců, a nikdo nic nezměnil, tak se zeptejme proč .

Motocykly jsou kapitolou sama pro sebe, kde se dávno začínalo na jednoduché 2-taktní technice, a dnes se na této v mládežnickém věku také začíná, ale ty seniorské obsadily pouze motocykly 4-taktní, které jsou podstatně složitější. Kategorie 450 ta není náročná na údržbu (myšleno úpravy motoru, o to je důležitější podvozek motocyklu), ale na fyzickou přípravu a styl jízdy, kde divoký styl dost často končí pádem. Proto se hodně lidí diví, že o tuto královskou třídu není zájem, ale pominu-li špatnou fyzickou kondici jezdce nebo i menší postavu jezdce, vše začíná v útlém věku, kde výsledek je přednější než výkon v návaznosti na techniku jízdy a styl jízdy, kde to je na dlouho něco špatného předělat…. Ta druhá menší kategorie 250 zase 4-taktní je určitě s menším výkonem a lehčím motocyklem jednoduší, i když jezdec musí jet razantněji, aby eliminoval menší výkon než u stoje velkého. Ten největší problém je výkon, kde se sériovým strojem není šance na přední místa v národních mistovstvích, natož v Mistrovstvích Evropy nebo Mistrovství světa. Úprava motocyklu obnáší vysoké finanční náklady, které se jen tak nevrátí, ale používají se i ilegální způsoby, ale o tomto později. Později i o tom, jak jsme s Míšou trénovali. Kdyby kohokoliv něco zajmalo, určitě rád zodpovím a sám určitě mnoho problémů a nedostatků vysvětlím.

Díky s pozdravem Stanislav (otec)

 

 

Dear All,

the best wishes and a speedy and complete recovery for Michael! I was really shocked about the tragic accident.

 

The family Spacek is well known and not forgotten in Germany. We all remember the fantastic races in Teutschenthal and we all hope to see Michael back on the race track as soon as possible!! We hope for the full convalescence for Michael!

 

With best regards, Thoralf Abgarjan

 

 

Chtěl jsem Vám dříve napsat více o Míšovi, ale jsem nejsem schopen se koncentrovat na psaní z důvodu, které znáte…. Díky, dnes se o to pokusím. Vy, kteří jste se podívali do profilu, jste si určitě všimli, že se Míša narodil ve franzouském Montelimar a jeho narození bylo dramatické. Všemu předcházela doba těsně po revoluci, kdy jsem 25.prosince 1989 poznal maminku Míši a moji Andrejku, která se mě ještě v posledním ročníku ekonomické školy těsně před maturitou snažila všemožně pomoci a podpořit při závodech a hlavně tréninku . Od maturity v červnu roku 1990 stála a stojí po mém boku až do dnes. Na podzim téhož roku, kdy jsme byli v 3. měsíci očekávání našeho Míši, jsem měl těžký úraz na motokrose (první obratel zlomen na tři kusy). Sportem jsem pro nás vydělával na živobytí. Uvažovalo se mě zraněného na páteří dopravit ze Španělska, kde jsem dočasně žil a závodil, do mé druhé domoviny do Německa, kde jsem bydlel a měl veškeré pojistky. Pravě pro problém, že mě by transportovali letadlem, ale moji Andrejku nevzali a odvezli vlakem, jsem se rozhodl, že zůstaneme ve Španělsku než bude možný můj další transport. Ten, když se uskutečnil, tak byl spojen se svatbou, která následovala, protože ve spojení s mým úrazem, se to s narozením Míši říci muselo… Potom přišlo zavolání od mého dávného sponzora a dnes přítele Carlose Vińas, zda bych neodjel Španělské mistrovství v Enduru. Přestože jsem se živil celý život motokrosem, mimo krátkého vyzkoušení před mým útěkem z Československa, nabídku jsem přijal a na 4-taktním motocyklu Husaberg jsem se v roce 1991 zúčastnit Španělského mistrovství proti starým enduristům jako Carlos Mas, Jordi Arcarons a Luis Steuri. Toto mistrovství jsem vyhrál a stal se vedle Heinze Kinigadnera první cizinec, který se stal Mistrem Španělska. A skoro bych zapomněl na tenkrát mladého enduristu Jardu Berana, kterému jsme se snažili pomoc účastí na Španělských závodech- V polovině března bylo mistrovství odjeté a my s moji ženou a s obytným Mercedesem jsme byli na cestě na sever Evropy. Na konci noci po ujetí ca. 400 km po výjezdu od benzínky do nás narazil po zaspání řidiče kamion, který nás nárazem ze zadu vystrčil z dálnice, a moje žena s Míšou ještě v bříšku v 8. měsíci, byla za mého doprovodu s 3 zlomenými obratli a 2 žebry dopravena do nemocnice, kde při ztrátě plodové vody a následné operaci přišel Míša na svět císařským řezem 28. března 1991. Byl jsem první z nás dvou s mojí ženou, který ho viděl.

09. 10. 2009 - Pátek

Míši stav zůstává stejný a je nadále udržován v umělém spánku.

08. 10. 2009 - Čtvrtek

Dnes nám řekl ošetřující lékař při návštěvě důležitou a pozitivní zprávu, že otok mozku začíná ustupovat, a jeho tlak se stabilizuje.

Míša je i nadále udržován v umělém spánku.

 


Dobrý den Špačkovi, neustále na vás myslíme a modlíme se , aby se z toho Míša dostal.

z Brna Vás zdraví za všechny Ježky, JJ

  • Ondra Ježek
07. 10. 2009 - Středa

Wie jeden Tag gehen wir auch heute in die Klinik nach Pilsen die 250km entfernt ist von uns zuhause,deswegen kommen die Informationen leide immer etwas spaeter.

Die Schwellung am Hirn Steigt momentan nicht an und bleibt unveraendert kritisch.

Unser wunsch, und auch unsere Hoffnung ist dass die Schwellung zurueck geht .

Vielen Dank fuer die vielen Genesungswuensche von euch das Gibt uns Kraft und Hoffnung.

06. 10. 2009 - Úterý

Dle dnešního ranního hovoru zůstává Míši stav nadále stejný.

Desátý den.

Během dnešního dne budou vloženy nové fotografie, které nám zaslala Lenka Hřívová a moc jí za ně děkujeme.

05. 10. 2009 - Pondělí

Je pondělí večer a zpráva je stejná jako byla dnes ráno.

 

 

Je pondělí 5. října a Míšův ošetřující lékař nám sdělil, že se kritická doba pro Michaela prodlužuje.

04. 10. 2009 - Neděle

Dle dnešní zprávy lékaře zůstává Míši stav nadále vážný.

Dnes je to 8 dní.

03. 10. 2009 - Sobota

Včera při naší návštěvě jsme se mimo jiné dověděli, že poslední CTI prohlídka nevypadala špatně. Přesto jsem já ale zkusil, zda se při jemném hlazení něco změní na přístroji zobrazující tep, tlak krve a další hodnoty, a opravdu se tlak měnil. Myslím si, že naše návštěva, při které mu tlumočíme všechny vzkazy od Vás a jeho malého bratra Dominika, na Míšu působí.

Rovněž dnes při návštěvě šel Míšův tlak nahoru a i sestřička řekla: "On Vás vnímá.…."

Bohužel se včera k tomu přidala infekce následkem nečistot ze závodu, jak si myslí paní doktorka, a proto hned byla nasazena antibiotika.

02. 10. 2009 - Míšův stav je stále stejný.

Míšův stav je stále stejný.

01. 10. 2009 - Za podporu od Vás všech, kteří na Michala myslíte děkuje celá rodina.

Zdravotní stav Míši i dnes zůstává stále stejný. Velice děkujeme za spoustu krásných vzkazů a přání. Dodává nám to sílu a naději do dalších dnů.

Děkujeme i za slůně pro štěstí od Patrika Lišky, za krásného Kawasaki dráčka od Anja Blüm a kolegů z Kawasaki Deutschland a veselé obrázky od Dominika, Aničky a Martinky.

 

Za podporu od Vás všech, kteří na Michala myslíte děkuje celá rodina.

01. 10. 2009 - Lieber Stany

Nikdy jsem nečekal, že tolik dobrých lidí se bude zajímat o osud našeho syna Míši. Vám všem moc, moc, veliký dík…. . Ten zájem je, ale spojen s úžasnou energií, která z každého vzkazu, pozdravu, rady, modlitby sálá a to co my vnímáme pohledem, sluchem Míša vnímá….. . Byly nám tlumočeny příběhy o dcerce, které její kůň rozšlápl hlavu nikdo nedával naději a ona po dvou letech je téměř zdravá o dalších úrazech hlavy a mozku které skončily dobře. Díky pro doktory a zdravotníky, kteří se podílely a podílejí na jeho boji s tak velikým úrazem hlavy, a díky na pana Vojáčka.

My tak jako každý čekáme jakákoliv zlepšení stavu a máme pocit, že se nezhoršil a to je už pozitivní.

 

Lieber Stany

Wir sind alle im Gedanken bei Micha und deiner Familie.

Ich drücke ganz fest die Daumen, dass es ihm bald wieder besser geht. Als ich von dem schweren Unfall gehört habe, war sofort das Bild des schrecklichen Sturzes von Daniel Albrecht in Kitzbühel vor mir. Gleichzeitig aber auch sofort die Hoffnung, dass er sich genau so schnell wieder erholt und auch bald wieder seinem liebsten Hobby, dem Motocross nach gehen kann so wie Daniel schon wieder mit der WC-Mannschaft mittrainiert.

Bitte erzähl es Mich, dass auch die Gedanken der Niederösterreicheschen Fans bei ihm sind.

Ich freue mich jetzt schon auf die gute Nachricht, dass es Micha geschafft hat und sein vielleicht „wichtigstes Rennen“ gewonnen hat.

Liebe Grüße an deine nette Familie

(wenn du kein Gesicht zu meinem Namen hasst, ich bind der Freund von Mario und Billy mit Sohn Marc).

Gerald

Ing. Gerald Staudacher

Bereichsleitung Bau

SCHÜLLER BAU GMBH

2153 Stronsdorf 89

30. 09. 2009 - mail od Antonio Ortuňo

Dle dnešní ranní zprávy lékaře zůstává zdravotní stav Míši stále vážný beze změn.

 

mail od Antonio Ortuňo

HOLA ANDREA cítit mnohem MICHAEL havárií stále jsme informovali JEJICH hospitalizace na telefonu se svým manželem. OS Ortuño CELOU RODINU DA SIL a modlit se za MICHAEL MUSÍ BÝT Uzdrav se, GIVE IT KISS naší strany a říct, že bylo možno oživovat v VÁNOCE přicházejí do Španělska. BESOSSSSSSSSSSSSSSS
 

mail

Ich möchte mal kurz etwas aus meiner Sicht schreiben:

Micha ist ein junge wie jeder andere er arbeitet sehr hart was viele nicht denken ,ich kenne ihn etwas länger wie ein Jahrr und das verhältniss zwischen uns ist sehr freundschaftlich ich arbeite bei seinem Vater im Betrieb ich sah ihn oft er begrüsste mich immer gleich ich habe seine worte noch genau in meinen Ohren` heleeee alter Freund wie geht es dir `das war seine Begrüssung mit einem herzlichen lächeln auf den lippen.Ich bin des öfteren mit ihm zum Training gefahren und ich muss gestehen er entwickelte sich in den letzten Monaten und Wochen unheimlich nach vorne er wurde immer schneller er wurde erwachsen er suchte den Kontakt zu anderen immer mehr, er besuchte uns öfters an unserem Vorzelt und nahm sich Zeit für uns wir lachten und hatten spass siehe Startbild auf www.supercross.de

Ich verstehe nicht wie so etwas schlimmes passieren konnte es sind soviele ungeklärte sachen die ich noch mit ihm bereden möchte bei unserem letzten Training versuchten wir was aus, dieses wollte er mir gleich nach dem Rennen mitteilen ob es funktioniert hat leider habe ich bis jetzt keine Antwort Bitte Micha lass mich nicht in der Ungewissheit du hinterlässt eine viel zu grosse Lücke deshalb Kämpfe ich kenne dich du kannst es schaffen Bitte Kämpfe wir werden für dich in Höchstädt an den Start gehen.Du warst einer von uns !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Bernd Ritter und das ganze Team Suzuki Steuck

 

mail

Liebe Familie Spacek,

 

wir sind mit unseren Herzen bei Euch und beten für euren Sohn Micha. Wir wünschen euch viel Kraft in dieser schwierigen Zeit und schicken euch viel positive Energie.

 

In Freundschaft

 

Daniel Egger und Familie

 

Möge das Wunder geschehen, dass Micha wieder vollkommen gesund wird. Gottes höchster Segen mit euch.

mail

 

We pray for Michael and your family.

Family Irt

mail

Hallo Hier ist Cristian vom Team Pfeil (der Mechaniker von Florent)

Ich wünsche Micha aller Kraft der Welt das er wieder auf die Beine kommt und fit wird!!!

Ich denke jede Stunde an ihn und hoffe das es bald wieder Berg auf geht.

Meine Familie und ich wünschen eine Gute Besseung und Genesung. Er schafft das !!!

 

mail

Dear Regina, at this very delicate and extremely tense since Spain and in the name of SPORT DIGITAL MARKETING
Organizer and promoter MOTORCROSS CHAMPIONSHIP OF SPAIN, we want to send all our strength to Michael Spacek
From Spain to improve the accident and give our utmost support to the whole family Spacek. We want to transmit from us all
Strength and energy to Michael.
A hug for everyone.

Javier Vallejo

Delfin TV director

DIGITAL SPORT MARKETING

30. 09. 2009 - Dle dnešní ranní zprávy lékaře zůstává zdravotní stav Míši stále vážný beze změn.

Dle dnešní ranní zprávy lékaře zůstává zdravotní stav Míši stále vážný beze změn.

30. 09. 2009 - Po dnešní návštěvě babičky a dědy v nemocnici musíme napsat, že Míšův stav zůstává i nadále nezměně

Po dnešní návštěvě babičky a dědy v nemocnici musíme napsat, že Míšův stav zůstává i nadále nezměněn.

29. 09. 2009 - Andrea Špačková

Až nyní jsme se vrátili z nemocnice a musíme Vám napsat, že Míši stav je nadále stejně vážný. Ošetřující lékař nám řekl, že nyní ještě minimálně 8 dní bude moc vážných.

Andrea Špačková

 

 

Our Thoughts and Prayers our with you at this very difficult time.

With our all our Regards

From Everyone at Apico

 

Úterý 29.9.

Po telefonátu do nemocnice v Plzni jsme se dozvěděli, že Míšův stav zůstává nadále velmi vážný a je beze změn.

Jménem Míši děkujeme všem, kteří na něj myslíte a jste morální podporou pro něho i pro nás.

 

Hallo,

ich kann es nicht verstehen bitte betet für ihn ich möchte ihn nochmal lachen sehen es ist alles so kalt und leer bei mir,ich kann nicht schlafen jedes mal wenn ich die Augen zu mache und schlafe ein kommt sein sprucher( alter Freund was ist los ) ........

Bitte er ist noch jung wir brauchen ihn Bitte Bitte Bitte

Michaaaaaaaaaaaaaaaaaa bitte kämpfe f !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Hallo family Spacek,

 

We are all so sad and shocked to here about Michael´s bad accident.

My family and I are thinking of you in this difficult time, and praying that Michael makes a full and rapid recovery.

We wish for all of you and your son, everything of the very best.

Kind regards,

Jon Ekerold and family.

28. 09. 2009 - Hallo liebe Familie Spacek,

Hallo liebe Familie Spacek,

Wir wünschen aus Ungarn GUTE BESSERUNG für Michi!!!
Wir hoffen, dass er wieder schnell gesund wird!!

Liebe Grüße:
Dora und Gyula (aus Sümeg)

 

Dnes večer 27.9. jsme se nedozvěděli ve FN v Plzni nic nového.Míša je stále ve velice kritickém stavu.

 

Omlouvám se Vám, že co na srdci to na jazyku, ale k pochopení doufáme a modlíme se. Držíme palce, aby to přežil.

Dále doufám, že už nebudu muset stát na kraji tratě se strachem jestli další kolo projede, na to omlouvám se Vám a tobě Míšo už nebudu mít sílu… Proto raději zvolíme jiný sport.

Míša dostal ve 4letech malou hondičku myslím CR 50, potom jezdil s HM, a když měl malou KTM 65 přemluvil nás na závody hobby.

Myslím si,že to bylo v Bílé Třemešné a já jsem nechtěl, ale nakonec jsme svolili, protože všichni nás přemlouvali, aby jel …..

V před posledním roce 2008 jsme tvrdě diskutovali jestli chce tvrdě pracovat a vždy odpověděl, že chce. Avšak až tento rok to pochopil a tvrdě na sobě začal pracovat sám a to bylo dobré, ale my jsme doma viděli jak roste a jezdit uměl vždycky…

V letošním roce Ve Španělsku kde pokud jsme se zúčastňovali jezdil MX-2 do 5 místa a v MX-1 do 10 místa. V Německu kde MX-1 v narodním mistrovství jezdil do 7 místa a i ve Wolgastu v hlubokém písku v první pětce.

V ADAC-Joungster je nyní na 10 místě v celkovém pořadí, a přes jeho vypadnutí v některých rozjížďkách byl vždy v první desítce. Míša je v tomto roce zatraceně dobrý …..

Děkujeme Vám Všem

 

Držte mu palce ………………

28. 09. 2009 - Vážená paní Špačková a pane Špačku.

Vážená paní Špačková a pane Špačku.

 

Je těžké vyjádřit "na papír" to, co v těchto dnech po nešťastné loketské sobotě cítíme my ve Forsage, ale nechci teď rušit telefonováním a přesto vám chci vyjádřit naši účast s Michaelem i s vámi při těžké životní zkoušce a zdůraznit i víru, že se vše časem v dobrém vyřeší. MOTOKROS je náročný ale krásný sport a jsem rád, že i naše Forsage je jeho součástí. Ne vždy se vše plánované povede a proto si velmi cením vaší zapálenosti, rad a připomínek, které na rozdíl od některých dalších subjektů beru jako konstrukltivní snahu o vylepšení stávajících věcí. Také jsme si slíbili posezónní osobní jednání s tím, že zkusíme před další sezónou definovat oblasti vylepšení našeho závodění.

Ale teď je všechno toto nepodstatné, podružné a malicherné a motokros se i nám zúžil na JEDINÉ - Michaelův současný boj o žití a následné vyzdravení. Sledujeme zprávy na vašem týmovém webu a připojujeme se ke všem, kteří Michaelovi drží palce a přejí mu štěstí a sílu v jeho těžké situaci. A chci vyjádřit spoluúčast i vám rodičum, pro které je tato situace určitě stejně těžká jako pro Michaela. Věřte, že i nás ty sobotní události velmi mrzí a stále myslím na to, proč to tak je a co se má udělat jinak. Je vůbec nějaká spravedlnost, či je to fakt osud a co s tím naděláme? Je konec sezóny a jednou vteřinou se vám i nám hroutí pocit dobré celoroční motokrosové práce. Moc si přejeme, ať se Míša dostane co nejdřív z toho nejhoršího a pak svou vůlí bude moci pracovat na zlepšování zdraví !!! Tak jak to dokázal i jeho motokrosový kamarád Filip N. Zrovna Filipův příklad neuvěřitelné životní vitality a morální síly nám musí dodat víru v to, že to jde a že to bude nakonec cesta k následování i pro Michaela. Ten osud totiž musí přinášet i dobré věci a na Filipově případu vím, že i "nezvratné" lékařské prognózy se zázračně mění a lidské ego a duše dokáží i nemožné. A MICHAEL obojí má, jen to teď nastartovat a dát mu šanci. To si přejeme a v to věříme. Držte se a společně věřme v lepší časy.

 

Moc moc na Michaela i na vás myslí Honza Juřička a AGENTURA FORSAGE

27. 09. 2009 - Míša Špaček a jeho poslední závod v této sezóně……

Včera při mistrovství české republiky družstev v Lokti nad Ohří, kterého se Míša zúčastnil v týmu osička mx společně s Pela Renetem a Danielem Sieglem, kde Míša odváděl na své KXF 250 skvělou práci pro společný tým, došlo k pádu po nečekaném zastavení motoru v letu na skoku on se snažil skokem zachránit byl, ale zasažen motocyklem do hlavy po oživení byl přeletěn do fakultní nemocnice v Plzni kde bojuje svůj o život….

Tyto řádky jsem se rozhodl napsat aby všichni, kteří Míšu znají věděli více o něm samotném.

Míša je syn Stanislava a Andrey Špačkových, kteří vlastníme a vyrábíme brzdové komponenty gold-fren, proto hodně lidí mělo s tímto problém jak v dobrém tak i ve špatném…

Pouze on byl, který celou svoji sportovní dráhu chtěl a musel na gold-frenu probrzdit… né doslova, ale jedno je jisté, že jeho pád nebyl zapříčiněn poruchou na brzdách .

Všichni, kteří mohli jeho cestu sledovat objektivně viděli jak šel na horu bohužel doprovázen lidmi jemu nepřejících v oblasti medií a lidí rado o profesionalitě hovořících, ale nikdy jí neprovozující a to byl důvod proč já jeho otec jsem si nepřál, aby se zúčastňoval mistrovství Čech pro jeho nedostatky a té blízkosti i k jeho rodinné firmě gold-fren, která ryze česká pomáhá né jenom reklamně hodně lidem. To dělalo hodně lidem problémy, ale my rodina budeme dál bojovat za něho našeho Míšu. On je v jeho 18 letech opravdový profesionál pracoval takto tvrdě jako málo kdo v jeho letech byl ve špičkové kondici pro pochybovače nikdy nepil alkohol a natož aby se opil jako někteří profi nikdy neužíval drogy nikdy nekouřil nikdy nebyl namyšlený zato měl hodně přátel mezi motokrosaři. Úspěšně ukončil studium v oboru nástrojař a od té doby vše dělal pro motocross a testování jeho a naších brzd.Chtěl jsem vám takto sdělit co bylo, co se stalo a určitě budu pokračovat v psaní… v jeho jméně o všem co by všechny dobré lidi mohlo zajímat držte mu palce „prosím“..

Chtěl bych tímto vám všem poděkovat za něho kdo na něho myslí

Táta, máma a bratr Dominik

27. 09. 2009 - Krátká zpráva pro všechny Míšovi přátelé

Děkujeme všem za podporu, kteří na Míšu myslí. Jeho stav je velice vážený. Je stabilizovaný, ale následujících deset dní bude pro něho rozhodujících.

Diskuzní příspěvky musíme zveřejňovat postupně.

27. 09. 2009 - Stando Adi Dominiku

Dovolte,abych se i já připojil k řadě těch,kteří na Vás a Vašeho Míšu myslí a z celého srdíčka Vám přejí,aby se Míša brzo v pořádku vrátil jak k Vám domů,tak mezi nás. Míša je velkej bojovník a s Váma to určitě zvládne. Hodně štěstíčka Vám všem přeje Aleš komárek Borohrádek

18. 09. 2009 - Zpráva z Německého mistrovství OPEN v „ APOLDA“

Datum závodů: 13. září 2009

Tento víkend jel Michael poslední závod OPEN Německého mistrovství v APOLDĚ

V neděli ráno nás čekala přejímka naší KX-F 450 a hned po ní následoval volný trénink. Zhruba jednu hodinu po něm následovala kvalifikace,ve které Michael skončil ve své skupině na třetím místě za prvním F.Neugebauerem a druhým Danielem Sieglem.

V první jízdě závodu Michael dobře odstartoval a jezdil na druhém místě a pět kol před koncem pustil na druhé místo svého týmového kolegu Florenta Richiera, a proto dojel na třetím místě.

Druhá jízda byla po startu horší než první, protože Michael zhruba po pátém kole upadl. Pokračoval v jízdě zhruba až na desáté pozici a již postoupil pouze na deváté místo.

Celkově skončil Michael na 4. místě v závodě.

10. 09. 2009 - Zpráva z ADAC Holzgerlingen

Datum závodů: 6. září 2009

Tento víkend se jel další závod německého mistrovství ADAC. Michael jel na své KX-F 250 třídu YOUNGSTER.

V sobotním kvalifikačním tréninku zajel Michael druhý nejrychlejší čas. A bylo znát, že mu tato trať sedí a povrch také.

První nedělní rozjížďka byla poznamenána Michalovým startem, kdy byl po prvním kole zhruba na jedenáctém místě. Přesto bylo vidět, že mu trať sedí a začal postupovat dopředu. Podařilo se mu postupně probojovat na čtvrté místo a dotáhl se až na třetího Dennise BAUDREXLA. Protože už ale bohužel nezbýval žádný čas na další postup skončil nakonec na čtvrtém místě před pátým Alexandrem TONKOVEM.

Druhá jízda byla po startu opět trochu katastrofa, ale po pár zatáčkách se propracoval z 21. místa na místo třinácté a postupně se propracovával na přední místa. Jeho umístěním bylo sedmé místo v cíli.

Celkově skončil Michael v tomto závodě na pátém místě s počtem 32 bodů za prvním Jack BRUNELLEM 47 bodů, druhým Alexandrem TONKOVEM 41 bodů, třetím Dennisem BAUDREXLEM 40 bodů a čtvrtým Dennisem ULRICHEM také 32 bodů.

V celkovém seriálu ADAC se Michael posunul z třináctého místa na místo desáté.

25. 08. 2009 - Zpráva z ADAC Gaildorf

Datum závodů: 23. srpna 2009

Tento víkend jsme po závodech v Přerově přesedlali na slabší motocykl Kawasaki KXF 250, což je pro Michaela ta horší kategorie, protože podle posledních výsledků mu lépe sedí vyšší obsah.

Závodů se zúčastnili špičkový jezdci v MX1 jako jsou M. Nagl, K. Nemeth, K. Roczen, X. Boog, z našich jezdců F. Neugebauer. V naší kategorii A. Tonkov, A. Heidecke, J. Brunell , K. Lynggaard a další.

V sobotním volném tréninku zajel Michael nejrychlejší čas ve všech kategoriích. V kvalifikaci, i když už byla trať tvrdší a časomíra vynechávala, bylo jeho dosažené čtvrté místo dobrým umístěním.

Nedělní tréninky ovlivnila velká úprava tratě - v podobě zorání a následného nadměrného prokropení.

První rozjížďka byla poznamenána nepříliš dobrým Michalovým startem. Po startu byl Michael v první zatáčce zhruba na dvacátém místě a do druhé zatáčky se probojoval na ca. desáté místo, o které přišel po pádu J. Brunella. Po pádu zůstal zaklíněn a pokračovat mohl se zdržením až z dvacátého pátého místa. Přesto dokázal v této jízdě dále pokračovat a podařilo se mu probojovat až na dvanácté místo za Dennise Baudrexla, než opět „uklouzl a spadl“. Po této poslední nehodě mu další jezdec při předjíždění narazil do motocyklu, motocykl nebylo možné nastartovat a tak už Michael v jízdě nepokračoval.

Před druhou rozjížďkou jsme se zamysleli nad ztracenými body a kritikou.

Druhá jízda byla po startu opět trochu katastrofa, ale po pár zatáčkách se přesunul z 15. místa na místo sedmé, které se po následném předjetí Ullricha a Brunella změnilo na páté místo v pořadí. Na tomto pátem místě dojel Michael až do cíle.

Další závod ADAC se pojede za dva týdny.

24. 08. 2009 - Zpráva z MČR PROFI AUTO IVECO CUP 2009

Datum závodů: 16. srpna 2009 – MX3-OPEN v Přerově

Tento víkend jsme po zkušenostech z Lokte přesedlali na silnější motocykl Kawasaki KXF 450, což je pro Michaela lepší kategorie a hlavně je to motocykl, na kterém pravidelně startuje.

Počasí bylo sice velice pěkné, ale motocross při teplotách přes 30 ˚C je velice náročný. Díky naší dovolené v Maďarsku, kde se trénovalo za těchto vysokých teplot, na to byl Michael relativně připraven.

Nedělní dopoledne přineslo dvojí šok, jednou v podobě rozbité závodní Kawasaki, kterou jsme nově upravili na tento víkend, proto museli rychle přesedlat na tréninkovou Kawa 450. Po druhé to bylo v kvalifikaci při průjezdu cílem, kde se kvůli špatně umístěnému prostoru pro mechaniky srazil Michael s jezdcem odbočujícím k tomu prostoru. Michael skončil v tréninku na 6. místě. První jízda začala poměrně dobře. Po startu jel v čele - okolo 5. místa, poté se o pár míst propadl, ale potom postoupil na 6. místo za Jirku Bittnera, kterého nakonec předjel a po odstoupení Zaremby byl na 4. místě před Brumlou, na kterého si udržoval dobrý odstup. Při tak rychlé trati, horkém počasí a dobré konkurenci z toho bylo nakonec krásné 4. místo.

Ve druhé rozjížďce už nebyl start tak dobrý. Z 25. místa se probojoval na konci 2. kola na 10. místo a to přes Houdka, Schmidingera a Brumlu, který upadl a tak Michael postoupil na celkové 7. místo. Závody vyhrál Michek před Čepelákem a Bartošem.

Tento víkend se připravujeme na Mezinárodní německé mistrovství v malé kategorii MX2 (do 250 ccm) v Gaildorfu.

21. 07. 2009 - Zpráva z třetího podniku MČR PROFI AUTO IVECO CUP 2009

28. června 2009 – MX3-OPEN v Kramolíně

V neděli se jel třetí závod MČR v Kramolíně a pro nás to byl opravdu zajímavý víkend. Po určitém zvažování zúčastnit se dalšího českého mistrovství bylo rozhodnuto zúčastnit se třídy OPEN.

Kvalifikaci za mírného mrholení Michael Špaček zajel pátý čas, jednu vteřinu za prvním Čepelákem, Sieglem, Zarembou a Mitvalským. Což byl velice pěkný a kvalitní začátek dne v Kramolíně.

První jízda zhruba v polovině startovní rovinky byla rozjeta dobře, pouze pak přišel osobní kontakt Michaela s Danielem Sieglem a toto krátké zaváhání znamenalo desáté místo v prvním kole. Další chybu Michael učinil, když vyčkával na této pozici a tak potom přišel tvrdý úder od Michala Kadlečka a to znamenalo nový začátek s několika set metrovou ztrátou na konci závodního pole. Přesto Michael bojoval dál a v každém kole předjížděl jezdce a tato jízda mu stačila na třinácté místo.

V druhé jízdě se projevilo, že se Michael poučil ze střetů s ostřílenými jezdci a tak byl po startu v prvních kolech na páté pozici. Toto místo však nedokázal ještě udržet a skončil v této jízdě na pěkném sedmém místě.

V celkovém závodě mu to dalo na pěkné jedenácté místo.

21. 07. 2009 - ADAC Ried i.I. - Mehrnbach

Datum závodů: 12. července 2009

Tento víkend se jel v pořadí čtvrtý závod ADAC – YOUNGSTER CUPu.

V sobotu ráno zajel Michael Špaček v kvalifikaci ve své skupině třetí čas. Celkově bylo na kvalifikaci v Michalově skupině 42 jezdců a navíc bylo znát, že se mu trať líbila.

V první jízdě nedělního závodu Michael odstartoval na sedmém místě a po čtyřech kolech se probojoval na místo šesté. Na tomto místě Michael jezdil zhruba dvě kola, když udělal chybu při předjíždění a spadl. Proto první jízdu nedokončil.

Ve druhé jízdě se mu po startu nedařilo tak jako v jízdě první. Po startu byl až na dvanáctém místě a postupně se probojovával na přední místa. Úspěšně se mu podařilo propracovat se až na šesté místo.

Celkově skončil Michael na 12. místě v závodě. Škoda první jízdy. V seriálu je Michael na třináctém místě se stejným počtem bodů jako jezdec na dvanáctém místě.

Další závod ADAC se jede v Tensfeldu 26. 07. 2009.

21. 07. 2009 - Zpráva z Německého mistrovství OPEN

Datum závodů: 19. července 2009

Tento víkend jel Michael druhý závod OPEN Německého mistrovství v STRAßBESSENBACHU.

V sobotu odpoledne nás čekal volný trénink a Michael jel na své KX-F 450.

V neděli ráno zajel Michael v kvalifikaci druhý čas.

V první jízdě nedělního závodu Michael odstartoval na zhruba desátém místě a postupně se propracovával až na páté místo, na kterém také zůstal za prvním Filipem Neugebauerem, druhým D. Sieglem a třetím F. Richierem a A. Heideckem.

Druhá jízda vypadala podobně jako jízda první i se stejným pořadím jezdců v cíli. Bylo to dobré umístění, protože je potřeba dodat, že Michael předjel i jezdce, jako je například Vitally TONKOV letošní mistr Evropy a další borce.

Celkově skončil Michael na 5. místě v závodě.

22. 06. 2009 - Zpráva ze závodu MX1 v Maďarsku

Datum závodů: 21. června 2009

Tento víkend se jel další závod Maďarského mistrovství v Tápiobicske. Michael se závodu účastnil na svojí KX F 450 ve třídě MX1.

Trať byla ráno mokrá po nočním dešti a ještě v prvním ranním tréninku pršelo.

Přesto se Michaelovi trať líbila a také mu seděla, proto byl výsledek z ranní kvalifikace suverénní první místo.

V první jízdě závodu Michael odstartoval na prvním místě a toto místo si udržel až do konce závodu. Tuto pozici v každém kole dokázal ještě zlepšovat a svůj náskok stále zvyšoval.

Ve druhé jízdě se mu nedařilo tak jako v jízdě první a tak byl po startu až na čtvrtém místě. Po pěti minutách se dostal na třetí místo a začal útočit na Jánoše Borku, který byl na druhém místě. Nakonec se mu nepodařilo Jánoše Borku porazit, protože mu kámen poničil brýle a konec jízdy jel Michael bez nich.

Celkově Michael obsadil druhé místo v závodě.

16. 06. 2009 - Zpráva z ADAC v Aichwaldu

Datum závodů: 14. června 2009

Tento víkend se jel v pořadí třetí závod ADAC – YOUNGSTER CUPu.

V sobotu ráno zajel Michael Špaček v kvalifikaci se své skupině druhý čas a tak na nedělní start nastupoval jako čtvrtý. Bylo znát, že se mu trať líbila.

V první jízdě nedělního závodu Michael odstartoval přibližně na jedenáctém místě a postupně se probojoval na místo sedmé. Ve druhé jízdě se mu nedařilo a tak byl Michael po startu až na ca. 27. pozici a postupně se z ní probojovával na přední místa. Stačilo mu to však pouze na patnácté místo.

Problém spočíval v klouzající spojce a navíc ještě při posledním kole ztratil Michael víčko nádrže. Celkově skončil Michael na 10. místě.

Další závod ADAC se jede v Ried im Innkreis v Rakousku 12. 07. 2009.

08. 06. 2009 - Zpráva z EMX 2 v Holicích

Datum závodů: 7. června 2009

Už čtvrtým podnikem pokračuje Mistrovství Evropy ve třídě EMX 2. Tentokrát se tento závod jel na domácí Michalově trati a místo 69 přihlášených jezdců přijelo do Holic jezdců pouze 47.

Je nutno poznamenat, že trať byla půl roku uzavřena a nemohlo se na ní trénovat.Proto musíme také poznamenat, že žádná výhoda pro domácí jezdce nevznikla. V kvalifikaci dojel Michal na třináctém místě a postoupil do nedělního závodu.

V první jízdě závodu Michal dojel na 18. místě hned za Michalem Votroubkem. Je nutno dodat, že po startu, který se mu nevydařil, byl Michal až v druhé polovině.

Druhá jízda byla velmi podobná jízdě první. Po startu byl Michael až na 23. místě a musel se následně probojovávat na lepší pozici. Nakonec Michael skončil na 19. místě.

Přesto byl Michael nejlepší z českých jezdců.

29. 05. 2009 - Zpráva z druhého podniku ADAC

Datum závodů: 24. května 2009 – MX2 Reutlingen

V tomto týdnu se jel druhý závod ADAC. Michael startoval stále s bolavou nohou a kvalifikace takto také vypadala. Skončil ve své skupině na jedenáctém místě.

V neděli se jel závod a Michael byl po deseti minutách v první jízdě ve sjezdu poslán dalším závodníkem mimo trať z patnáctého místa.

Další pokračování v závodě nebylo možné pro technické závady na motocyklu.

27. 05. 2009 - Zpráva z druhého podniku MČR PROFI AUTO IVECO CUP 2009

Datum závodů: 17. května 2009 – MX2 Kaplice

V neděli se jel druhý závod MČR v Kaplicích. Kvalifikaci Michael Špaček zajel s časem 02:04:480 a skončil tak na pátém místě. Kvalifikace se zúčastnilo celkem 59 jezdců.

V první jízdě Michael odstartoval zhruba na desátém místě. Během prvního kola došlo ke kolizi, při které Michael narazil do jednoho závodníka. Když znovu pokračoval v jízdě, byl až na místě dvacátém druhém. Takto Michael jezdil zhruba deset minut a opět se dostal do hromadného pádu, kde si bohužel zranil kotník. Tím pro něho závod skončil. Celý závod byl vzápětí pro těžké zranění Josefa Kulhavého nakonec zrušen.

12. 05. 2009 - Zpráva z Maďarského mistrovství MX1 v Monoru

Datum závodů: 10. května 2009 – MX1

Na konci minulého týdne se jel závod Mistrovství Maďarska v Monoru. Michael Špaček startoval na své KX-F 450.

V kvalifikaci Michael Špaček skončil na čtvrtém místě. V první jízdě se Michael probojoval během tří kol na první místo. Toto místo však neudržel zhruba v polovině závodu ho předjel Kornel Nemeth a tak skončil Michael na místě druhém.

Ve druhé jízdě startoval Michael o trochu hůře, než v první jízdě, a protože se musel probojovávat dopředu tak skončil opět druhý za Kornelem Nemethem.

Celkově to bylo pěkné druhé místo a pěkný trénink na písčité trati jako příprava na druhý závod MČR v Kaplici.

05. 05. 2009 - Zpráva z EMX 2 v Portugalsku

Datum závodů: 3. května 2009 – EMX 2

Na konci minulého týdne se jel závod Mistrovství Evropy EMX2 v Portugalské Cordelhě. V kvalifikaci Michael Špaček skončil na devátém místě ve své skupině. V první jízdě se Michael dostal po špatném startu na 23. místo a nepodařilo se mu už probojovat na přední místa. Ve druhé jízdě startoval Michael o trochu lépe, než v první jízdě přesto byl výsledek 14. místo.

Je vidět, že se v Portugalsku moc nedařilo.

Další EMX 2 v pořadí čtvrtý závod se jede 7.6.2009 v Holicích.

27. 04. 2009 - PŘÍPRAVA NA ZÁVODY

Zdravím vás všechny, máme za sebou další trénování na jihu Španělska.Připravujeme se na ME v MX2 v Portugalsku, který se pojede o víkendu. Takže se ozvu hned po závodech , jak to dopadlo. Držte mi palce!!!

26. 04. 2009 - Zpráva z mistrovství Španělska v SANLUCAR de Barrameda

Datum závodů: 26.dubna 2009 – MX2

V pořadí čtvrtý závod MX2 mistrovství Španělska byl zrušen pro špatné počasí.

21. 04. 2009 - Zpráva z ADAC v Fürstlich Drehna

Koncem minulého týdne se jel první závod ADAC ve Fürstlich Drehna. Michael Špaček se závodu účastnil ve skupině MX2 - Youngster Cup. Je nutné poznamenat, že tato trať byla písčitá a Michael trénoval převážně na tvrdých tratích. Přesto v kvalifikaci, ve své skupině Michael zajel pátý čas.

V první jízdě Michael po špatném startu byl zhruba na patnáctém místě, z kterého odstoupil, protože se mu v tomto terénu začala prokluzovat spojka, která byla upravena pro druhou jízdu v písku.

Druhou jízdu Michael startoval o mnoho lépe než v první jízdě a po startu byl zhruba na osmém místě. Přesto však nestačil na závodníky z Dánska a Holandska, kde mají písek k stálému trénování, a skončil až na dvanáctém místě.

Další ADAC v pořadí druhý závod se jede 24. 05. 2009 v Reutlingen.

06. 04. 2009 - Zpráva z mistrovství Španělska v Malpartida De Caceres

Datum závodů: 5. dubna 2009 – MX2

V pořadí třetí závod MX2 mistrovství Španělska se jel v neděli v Malpatidě De Caceres. V kvalifikaci měl Michael Špaček pátý čas.

V první jízdě Michael předjel vedoucího Joan Crose a s náskokem zhruba 300 m vedl, když se mu ve dvou třetinách závodu dostal mezi řetězové kolo a řetěz kámen, kvůli kterému první jízdu nedojel.

V druhé jízdě dojel Michael na místě druhém za prvním Joan Crosem.

Celkově je v průběžném pořadí Michael na pátém místě s počtem bodů 87 za Ruizem Martinezem, který má 89 bodů, a který se posunul z prvního místa na čtvrté. Na třetím místě je Crespo Elizalde s počtem bodů 98. Druhý je Oliva Galera 117 bodů a první Joan Cros 125 bodů.

Další v pořadí čtvrtý závod se jede 26.04.2009 v Sanlúcar.

26. 03. 2009 - Informace

Zdravím všechny příznivce tohoto sportu. Chci Vás informovat, že pravidelně doplňuji fotky a zprávy za závodů. Dnes jsem doplnil fotky z Kanárských ostrovů a závodů v Osuně. Další zprávu doplním po závodech MX-2 ve Španělsku 5.4.2009. Tak držte palce!!!

23. 03. 2009 - Zpráva z mistrovství Španělska v San Miguel de Abona, Kanárské ostrovy

Datum závodů: 22. března 2009 – MX1 (MX Elite)

V pořadí čtvrtý závod MX1 mistrovství Španělska se jel v neděli v San Miguel de Abona. V kvalifikaci měl Michael Špaček devátý čas.

V první jízdě Michael skončil na 10. místě před Álvarem LOZANEM. První skončil v této jízdě Jonathan BARRAGÁN, na druhém místě Jiménez CAMPANO a na třetím místě García VICO.

V druhé jízdě dojel Michael na místě desátém, ale protože se mu za jízdy rozbil výfuk „HGS“ tak byl diskvalifikován z důvodu hluku jednou minutou a posunut tak na 15. místo. Na prvním místě skončil opět Jonathan BARRAGÁN, na druhém místě Jiménez CAMPANO, na dalším místě však nastala změna a tak na třetím místě skončil Pérez DELA TORRE.

Ve třetí jízdě Michael jezdil na perfektním pátém místě, ale tři kola před koncem závodu mu již došly síly a tak se v cíli umístil na místě sedmém.Toto umístění je v seriálu MX1 zatím ze všech nejlepší.

Celkově je v průběžném pořadí Michael na dvanáctém místě.

17. 03. 2009 - Záznam pádu ve španělském Bellpuigu.

Záznam pádu ve španělském Bellpuigu.

16. 03. 2009 - Zpráva ze závodů v MONOR ve třídě OPEN

Datum závodů: 14. března 2009

Tento víkend se zúčastnil Michael Špaček v rámci tréninku na písku volného mezinárodního závodu v maďarském Monoru na své KAWASAKI 450. V kvalifikaci skončil Michael na prvním místě a do závodu nastupoval z první pozice.

V první rozjížďce byl po startu Michael na třetím místě za Bencem Szvobodou a Jánošem Borkou, které během prvního kola oba předjel a potom už pouze kontroloval svou pozici a skončil na 1. místě. Bence Szvoboda skončil na místě druhém a Borka Jánoš na třetím místě. Radek Bohuslav skončil v této jízdě na místě pátém.

V druhé rozjížďce byl Michael po startu druhý za Bencem a útočil na něho dvě kola než se mu ho podařilo předjet. Potom stejně jako v první jízdě už pouze kontroloval svou pozici. Celkově skončil na místě prvním. Byl to dobrý trénink na závody, které se pojedou příští týden na Kanárských ostrovech.

09. 03. 2009 - Zpráva ze Španělského mistrovství v Osuně - MX1

Datum závodů: 8. března 2009

Tuto neděli se jel již třetí závod MX1, ve kterém jel náš jezdec Michael Špaček na své KX-F 450.

Za krásného počasí 26 stupňů se Michael umístil v kvalifikaci na 12. místě. V první a druhé rozjížďce dojel až na místě devátém, kam se musel vždy probojovat ze zadních míst. Ve třetí rozjížďce bylo vidět, že na fyzičce musí Michael ještě zapracovat,protože skončil až na 12. místě.

Celkově skončil v tomto závodě na 9. místě s počtem bodů 33 za tento závod.

Na 1. místě skončil Campano C. s 66 body, na 2. místě Almaro L. s počtem 65 bodů a na 3. místě Hernandéz X. s 56 body. Jonathan Barragan skončil na místě čtvrtém.

Další závod MX1 se pojede za dva týdny Kanárských ostrovech.

7.3.2009

Zdravím všechny příznivce našeho "blátivého" sportu s informací, že tento AMERICKÝ TEAM MOTOCONCEPTS RACING (MCRMX) používá stejný brzdový systém jako já.

www.motoconceptsracing.com

02.03.2009

Zdravím všechny návštěvníky těchto stránek,

odpočívám po včerejším nepovedeném závodě a přitom jsem se rozhodl Vám dát vědět,že z důvodu mého pobytu v zahraničí řeším aktualizaci novinek formou zpráv.

02. 03. 2009 - Zpráva ze Španělského mistrovství v Bellpuig, Španělsko

Datum závodů: 28. února 2009 - MX2

Druhý závod MX2 Španělského mistrovství se jel v sobotu v Bellpuig. V kvalifikaci měl Michael Špaček druhý čas, o pět desetin ztrácel na prvního jezdce.

V první jízdě Michael skončil na 3. místě za prvním jezdcem GALEROU OLIVOU a druhým RUIZEM MARTINEZEM.

Ve druhé jízdě se moc nedařilo a po třech pádech skončil až na místě jedenáctém.

Celkově skončil v sobotu na místě šestém s počtem 30 bodů a v průběžné klasifikaci na 4.místě.

 

1.března 2009 MX1 v Bellpuig

V neděli se jel druhý závod MX1, ve kterém Michael skončil v kvalifikaci na 7. místě o jedno místo před Jonathanem Barragánem .

První jízda však neskončila nejlépe a to ještě můžeme mluvit o štěstí, protože vinou zlomeného čepu u stupačky, tedy originálního dílu na naší nové KAWASAKI 450 model 2009, došlo k hrozivě vypadajícímu pádu. Náš jezdec vyvázl s otlučeninami a rozlámanou kolenní ortézou od ORTEMY, která mu zachránila nohu při dvacetimetrovém pádu na skoku. Z toho důvodu do dalších jízd již nenastoupil.

Mistrovství pokračuje příští týden závodem MX1 v OSUNĚ a MX2 až 5.4.2009 v Malpartidě de Caceres.

27. 02. 2009 - PŘÍPRAVA NA ZÁVODY

Zdravím vás všechny, mám za sebou cestu na týden na jih Španělska.Připravuji se na další mistrák,který se pojede zítra. Bude to tentokrát Campeonato de Espaňa MX-2 a MX-1 v BELLPUIG.Takže se ozvu hned po závodech , jak to dopadlo. Držte mi palce!!!

26. 02. 2009 - Zpráva č. 2

Zpráva ze závodů v Albaida, Španělsko 21.a 22.2.2009

 

 

První závody ve španělském Mistrovství

 

Prvního závodu v seriálu Mistrovství Španělska ve třídě MX2 se zúčastnil Michael Špaček tuto soboru ve španělské Albaidě.

Kvalifikace byla rozdělena na dvě skupiny, ve kterých Michael zajel nejlepší čas a na start postupoval jako první.

V první jízdě závodu se mu nevydařil start a vyjížděl tak až z posledního místa, přesto se mu podařilo probojovat se až na šesté místo. Ve druhé jízdě nebyl jeho start také zrovna nejlepší, přesto se probojoval až na místo třetí. Celkově tedy skončil v MX2 na 4. místě.

Druhý den se jel závod v kategorii MX1, ve kterém Michael na své Kawasaki 450 skončil ve kvalifikaci na dvanáctém místě. V první jízdě dojel Michael na blátivé trati na desátém místě. Ve druhé jízdě dojel na místě devátém a ve třetí také na devátém místě.

Celkově tedy skončil ve třídě MX1 na 9. místě, kde má stejný počet bodů jako jezdec na místě osmém.Příští týden se jede druhý závod seriálu Mistrovství Španělska v Bellpuig.

25. 02. 2009 - Zpráva č. 1

Zpráva ze závodů ve Villa de Crevillente, Španělsko

Datum závodů: 15. února 2009

První závod v sezóně 2009

Prvního mezinárodního závodu ve Španělském Crevillente se zúčastnil Michael Špaček závodu v kategorii MX1.

V celkové kvalifikaci skončil na třetím místě za vítězem závodu Jonathanem Barraganem a druhým Olivou Butronem.

Tento závod se jel za deštivého počasí a byl brán jako příprava na seriál v mistrovství Španělska.

05. 01. 2009 - Kalendář závodů
Datum Champeonato de Espaňa MOTOCROSS ELITE (MX1) Champeonato de Espaňa MOTOCROSS MX2 ADAC MX Youngster cup 2009 Mistrovství ČR Mistrovství ČR JUNIOR CUP UEM MX2 2009
25. 10. 09 TALAVERA          
18. 10. 09            
11. 10. 09 ALMODOVAR   Höchstädt      
04. 10. 09         Holice  
27. 09. 09       Loket - družstva    
20. 09. 09         Jinín  
13. 09. 09           Villars-s/-Ecot (F)
06. 09. 09 LA BANEZA LA BANEZA Holzgerlingen      
05. 09. 09       Jinín    
30. 08. 09           Randers (DK)
23. 08. 09     Gaildorf   Horní Újezd Vantaa (FIN)
16. 08. 09       Přerov    
09. 08. 09           La Capelle Marival (F)
02. 08. 09           Schwedt (D)
26. 07. 09     Tensfeld Šumperk    
19. 07. 09         Dlouhá Loučka Mladina (HR)
12. 07. 09     Ried im Innkreis     Orehova Vas (SLO)
05. 07. 09           Faenza (I)
28. 06. 09       Kramolín    
21. 06. 09         Březová Markelo (NL)
14. 06. 09     Aichwald     Troyan (BG)
07. 06. 09           Holice
31. 05. 09   San Esteban de Gormaz        
24. 05. 09 ALHAMA   Reutlingen   Krásná Lípa  
17. 05. 09       Kaplice    
10. 05. 09            
03. 05. 09           Cortelha (P)
26. 04. 09   SANLUCAR de Barrameda   Pacov    
19. 04. 09     Fürstlich Drehna     Talavera de la Reina (ESP)
12. 04. 09           Hawkstone Park (GB)
05. 04. 09   MALPARTIDA De Caceres        
29. 03. 09            
22. 03. 09 CANARIAS          
15. 03. 09            
08. 03. 09 OSUNA          
01. 03. 09 BELLPUIG BELLPUIG        
22. 02. 09 ALBAIDA ALBAIDA        
14. 10. 2008 - ADAC HOCHSTADT

Zravím všechny fanoušky, tak jak mě letos sezóna nedopadla se zlomenou rukou u nás nejlépe,tak v německu jsem měl štěstí více, ale až do posledního závodu. Mě osobně se tam moc nechtělo, tu trať jsem nikdy neměl rád . Taky se tak stalo ,hned od rána jsem se trápil, a v kvalifikaci až 8 místo (propadák), je pravda že až na Tonkova tam jeli rychle spíše úplně jiní jezdci než normálně.

Druhý den jsem neměl dobrý start . Byl tam pád a já jsem se tam zamotal, a navíc jsem ještě v 5 kole musel ze 13. místa odstoupit pro poruchu zapalování.Ve druhé jízdě jsem měl problémy z řazením a musel jsem opět odstoupit . Celkově jsem v celém seriálu ADAC skončil na 14. místě ,což je celkem slušný výkon.

Za 14 dní pojedu supercross v Ostravě , tak přijeďte zafandit, nebo držte palce.

05. 10. 2008 - ADAC TEUTSCHENTAL

Zdravím vás všechny tak jsem byl na mistrovství německa ADAC v Teutschentálu a řeknu vám, že v sobotu jsem měl třetí nejrychlejší čas ve skupině, ale v té druhé skupině bych vyhrál. Proto jsem šel na start až pátý v pořadí.Ranní warm-up jsem vyhrál. V první jízdě jsem odstartoval třetí a hned ve druhé zatáčce první dva upadli a já do nich jenže do mě ješte tak 25 motorek . Po hromadném pádu jsem ještě dojel na krásném dvanáctém místě,což si ale nemyslel táta a mechanik v jedné osobě. Ve druhé jízdě už pád nebyl, ale protože na trati nešlo skoro vůbec předjíždět tak jsem dojel až na 6. místě celkem jsem dosáhl na 7 místo.

Další víkend se chystám na ADAC do Hochstadt .

02. 09. 2008 - NEW

Omlouvám se, že jsem neuváděl žádné novinky, ale protože jsem měl zlomenou ruku, tak jsem se rozhodl vytvořit nový design stránek .

31. 08. 2008 - PROFI AUTO IVECO CUP MMČR HOLICE

Ahoj, tak jsem jel po zranění už svúj 6 závod a jak to dopadlo. Půl štěstí na půl smůla . První trenink jsem vyhrál o 2 vteřiny a v kvalifikaci nastal problém s časomírou a tak větší část startovního pole to zmeřilo tak 3-4 kola ze všech zhruba 8 kol a tak jsem měl až třetí čas. První jízda a s ní pořádný nervy. Odstartoval jsem pátý a potom jsem zhruba tak 5 kol bojoval s Petrem Michalcem o 4 místo. Stále jsme se předjíždeli a nakonec jsem na tom byl lépe já, ale když jsem dojel J. Bittnera, který byl třetí tak mě praskl výfuk a můj motocykl ztratil zcela výkon a já musel odstoupit. Druhá jízda, a protože z první mám nula bodů musel jsem se velmi snažit a tak jsem hned odstartoval druhý za Martinem Kohutem a držel jsem se ho do dvacatý minuty a měli jsme celkem pěkný náskok, když mě začali docházet síli a v tom se Bittner začal dotahovat na mě a 4 kola před koncem mě předjel a nakonec z toho bylo třetí místo, ale i to je úspěch, protože jsem se dostal na stupně vítězů. Velká radost, věnec kolem krku a bez motorky pěšky až do depa (a to je to do kopce, ne zrovna malého) .Celkem jsem skončil na šestém místě . Na další víkend se chystáme na závody do maďarska, tak držte palce .

15. 05. 2008 - EMX-2 KYIV (UK)

Tak jsme dojeli do Kyjeva, je tu pěkně slunečno a hned vedle depa je druhá tréninková trať kde jsme si zajezdili. Trať byla moc pěkná, hned ráno jsem vyhrál první trénink a ve drůhém jsem byl na čtvrtém místě. Při kvalifikaci, ve které mě v originálních ukrajinských transponderech odešly baterky a nesnímalo mě to nejlepší kola, i když se to snažili brát ručně tak to stále nebylo stoprocentní. Druhý den jsem vyhrál warm-up a chystal jsem se na první jízdu, ve která jsem dojel čtvrtý, ale jen pár desítek metrů za prvním a ve druhé jsem dojel zase čtvrtý, ale protože druhou jízdu vyhrál jezdec co byl v první až na 14.místě tak jsem se dostal konečně na stupně vítezů. Sice na 3.místo, ale i tak to byla velká spokojenost (the bomb) .

03. 05. 2008 - EMX-2 CHERNIVCI (UK)

Zdravím vás všechny, tak jsem byl na mistrovství Evropy na ukrajině a řeknu vám takové bahno jsem ješte nikdy nezažil. Já jsem jel až kvalifikaci ve které jsem skončil na 9.místě, až do ranního tréninku pršelo a tak jsme vynechali ranní trénink a jeli jsme až první závod, ve kterém jsem dojel na 8.místě.Ve druhé jízdě jsem byl diskvalifikován s řadou jezdců jako například Milan Špičák, z důvodu, že trat když byla ucpaná tak jsme objeli skok .

Zůstáváme na Ukrajině a jedeme na další podnik do Kyjeva kde by mělo být udájně už dobré počasí .

29. 04. 2008 - EMX-2 LIEROP (NL)

Tak , a jsem tu zase, tentokrát po Lieropu a řeknu vám, že to byla katastrofa. Takovouto trať s takovým pískem, s tím jsem se ještě nikdy nesetkal . Bylo nás tu tolik, že jsme museli být na dvě skupiny po 30 jezdcích. Já jsem byl v tréninku 6 . ve skupině a v kvalifikaci jsem se propadl na 9 .místo. Druhý den jsem měl kolizi po startu a musel jsem dohánět, takže jsem dojel 23. Ve druhé jízdě jsem měl problémy s motorkou, takže výsledek hrůza! Což jsme čekali , už když jsme tam jeli. Tento týden jedeme až na Ukrajinu, kde čekáme konečně nějaký dobrý výsledek, protože se jede opět na tvrdém povrchu .

21. 04. 2008 - EMX2 CINGOLI (I)

Tak jsme byli na první Evropě v Itálii a povím vám, že jsem měl smůlu hned v úvodu. Zajel jsem volný trénink o dvě vteřiny přede všemi , což byl nejlepší čas závodu . Ale hned v kvalifikaci jsme měli špatně dotaženou krabičku, která se sekla o rám a mně nešlo zatočit a měl jsem tedy pád , při kterém jsem si narazil nohu , která mě strašně bolela , ale v kvalifikaci jsem skončil nakonec 8 . Hned druhý den jsem v první jízdě byl od startu tak v polovině a šel jsem pomalu dopředu , ale stačilo to jen na 8. místo . Ve druhé jízdě hned po dvou kolech jsem měl velký pád a než jsem to všechno posbíral , tak jsem měl ztrátu jedno kolo . Příští víkend jedeme Lierop v Holandsku na hlubokém písku , což není zrovna česká parketa . Tak mně všichni držte palce !!!

15. 04. 2008 - ZAČÍNÁ SEZONA

Tak, a je to tu. 250 jsme konečně vyndali z dílny a s novými polepy a naladěnými motory vyrážíme na první mistrovství Evropy a tím také začátek sezony . Hned úvodem jedeme na trati v Itálské Cingoli .

15. 03. 2008 - PŘÍPRAVA NA ZÁVODY

Zdravím vás všechny, máme za sebou další týden trénování na jihu Španělska.Připravujeme se na další mistrák,který se pojede zítra. Bude to tentokrát Campeonato de Espaňa MX-2 v MIAJADA.Takže se ozvu hned po závodech , jak to dopadlo. Držte mi palce!!!

02. 03. 2008 - Španělské mistrovství MX-1 OSUNA

Ozývám se vám z mistráku MX1 v Osuně. Závody skončily a já vám vše popíšu od začátku. Na rozdíl od Talavery tady bylo sucho a příjemných 30˚C. Hned ráno při zkoušce startu, která je před tréninkem spojeným s kvalifikací (cca. 45 min.) , jsem píchnul pneumatiku a museli jsme ji měnit. V kvalifikaci jsem skončil na 17. místě, což bylo dobré. Přede mnou šel na start Klein Kromhof. V první jízdě jsem neměl dobrý start, ale dostal jsem se až na 10. místo, na kterém jsem se udržel skoro až do konce. Těsně před koncem mně jedno místo nechal bývalý týmový jezdec KTM J.Barragan a já jsem skončil na 9. místě . Ve druhé jízdě jsem měl problém s krátkou pauzou a trať byla tak rozbitá, že mně ztvrdly ruce a já jsem musel odstoupit . Ve třetí jízdě jsem se připlet l do karambolu za startem a podařilo se mně to dotáhnout jen na 17. místo . Tyto závody se na rozdíl od předchozích povedly a já se už pomalu připravuji na další závody ve Španělsku, kde letos poprvé pojedu na Kawasaki 250 F . Ozvu se vám opět po závodech . Držte mi palce!

27. 02. 2008 - Trénování ve Španělsku

Zdravím vás všechny, máme za sebou další týden ve Španělsku, kde za námi přijel trénovat i Pepa Furár. Přes týden jsme byli trénovat na stejných tratích, j ako před 14 dny, jen v pátek jsme se i s Miguelem a Ortuňem přesunuli za Malagu směrem k Tichému oceánu, kde jsme si celkem dobře zajezdili. Pomalu se blíží konec týdne a nás už čeká jen mistrák MX1 v Osuně, což je kousek nad Malagou. Tak já vás zdravím a ozvu se vám po zítřejším mistráku, jak to dopadlo.

24. 02. 2008 - Španělské mistrovství MX-1 Talavera de la Reina

Tak jsme byli na prvním mistráku MX1 ve Španělsku v Talaveře de la Reina, kde nám od pátku pršelo a závody se jely až v neděli . Trať byla plná bahna a vyjelo se hodně kolejí . Hned ráno byl trénink, který byl spojen s kvalifikací o délce 45 min., ve které jsem byl na 27. místě, což nebylo nic moc, ale 450 je v bahně docela těžká. V závodě jela dobrá konkurence , jako je J. N.Barragan , G.J. Vico nebo třeba A.R. Lozano a další . Hned v první jízdě jsem po startu upadl a musel jsem to dohánět zezadu a přitom následoval znova pád, a když jsem se posbíral, tak aby toho nebylo málo, tak jsem na konci opět upadl . Narazil jsem si rameno a poškodil jsem chladič na motorce. Druhou jízdu jsem nemohl absolvovat. Protože ve Španělsku mají krátké pauzy na omytí a my jsme za tu dobu nestihli vyměnit chladič , nemohl jsem do jízdy nastoupit. Třetí jízdu jsem taky nedokončil, protože mě bolelo rameno až tak, že mě Kawa vypadávala z ruky a musel jsem odstoupit. Z prvního španělského mistráku si vezu tedy 3x nula, což je špatné.

02. 02. 2008 - TRÉNINK ŠPANĚLSKO

Zdravím vás v novém roce. A protože je u nás zima, tak jsme zavítali trénovat do Španělska. Když jsme dojeli na kraj Španělska, tak jsme se cestou spolu s Petrem Vorlíčkem a jeho mechanikem zastavili na trénink u Girony, kde bylo dost velké tvrdo. Když jsme dotrénovali, vyrazili jsme dolů směr Barcelona, kde jsme se stavili na jídle s mořskýma specialitama. Po večeři jsme sedli do auta a jeli až do Alicante, kde měl být konec naší jízdy a odtud jsme měli dojíždět na všechny tratě. Neváhali jsme a hned v sobotu jsme jeli trénovat do Albaida. Když jsme tam dojeli, dali jsme si pár rozjížděk. Já jsem si dal ještě pár kol na Supercrossu. Potom jsme vyrazili směr Murcia, kde jsme měli jet závody, a kam táta jel napřed se Scanií. Druhý den se mně na závodech moc nedařilo. V první jízdě jsem dojel na 8. místě a ve druhé jsem upadl a dojel 10. Hned po závodech, které byly odjety už ve 2 hod. odpoledne, jsme jeli na jídlo a pak zpět do Alicante. Druhý den jsme byli trénovat na takové hrozně tvrdé trati a tři dny jsme strávili na trati přímo u Alicante, protože všude okolo pršelo. V pátek jsme si dali volno, šli jsme jezdit na kole a podobně. V sobotu jsme šli trénovat na jednu méně známou trať s Avarem Lozanem, což je pilot MX3 a ještě jedním jezdcem, který se mnou jezdil už 85 v Německu na ADAC. Koncem týdne Petr odjel domů, protože jeho mechanik měl problémy v práci a my jsme zůstali sami. Připravovali jsme se na závody v CRIVIENTE, kde se jede INTERNATIONAL RACE.

Plakáty Míši ve velikosti A2

na vyžádání zašleme - kotaktujte nás přes: goldfren@goldfren.cz

nebo ke stažení v PDF (4.4 BM)

Wallpaper 2009

Wallpaper 2007
Wallpaper 2006
Multimedia
Partneři
  • acerbis
  • all balls racing
  • apico
  • Bridgestone
  • Castrol
  • cycra
  • ekchain
  • eurotred
  • goldfren
  • mefo sport centrum
  • mivv
  • moto air
  • motocomplet
  • moto point
  • prp
  • supesprox
  • autoškola bartoníček

© Copyright Team.goldfen.cz 2012

JIROUT REKLAMY s.r.o.